Scheepswerf krijgt boete van $ 230.000 voor fatale uitval van giek

Scheepswerf krijgt boete van $ 230.000 voor fatale uitval van giek

De Jurong Shipyard in Singapore heeft vorige week een boete van $ 230.000 ontvangen van het ministerie van Manpower (MOM) omdat het er niet in was geslaagd een telescoophoogwerker veilig te gebruiken resulterend in een dodelijk incident in oktober 2011.

Jurong Shipyard werkte in oktober 2011 aan een scheepsreparatiecontract en had in opdracht van Shipblast Marine het schip gezandstraald. Twee Shipblast-medewerkers opereerden vanuit de werkbak toen een deel van de giek faalde en de mannen een fatale val maakten van bijna 30 meter.

Uit het MOM-onderzoek kwam naar voren dat de hoogwerker slechts drie maanden eerder een onderhoudsbeurt, revisie en inspectierevisie van 18 maanden had ondergaan. Tijdens de revisie werd uitgebreide corrosie aangetroffen op alle vier de secties van de giek en op het platformgebied. De problemen werden behandeld door simpelweg de roest weg te blazen en over de getroffen gebieden te schilderen.

Een van de secties had echter aanzienlijke slijtage opgelopen. De richtlijnen van de fabrikant geven duidelijk aan dat een giekgedeelte met deze hoeveelheid slijtage moet worden vervangen. Echter, Jurong Shipyard heeft niet verwezen naar de inspectierichtlijnen van de fabrikant, maar verwijst in plaats daarvan naar de regels van de American Bureau of Shipping voor onderzoek na constructie, die bedoeld is voor schepen en niet voor hijsapparatuur. Als gevolg hiervan is het betreffende gedeelte niet vervangen.

In een formele verklaring zei het MOM dat Jurong Shipyard niet in staat is geweest om een ​​uitgebreide controle van de telescoop uit te voeren, waarbij ook het verlengen van de telescoop tijdens routine-inspecties niet mogelijk was. Mede hierdoor zijn ernstig detecteerbare problemen over het hoofd gezien.

MOM-directeur van de Inspectee voor Arbeidsveiligheid en Gezondheidszorg Chan Yew Kwong voegde toe: “Jurong Shipyard heeft niet de nodige voorzorgsmaatregelen genomen om een ​​veilig gebruik van haar apparatuur te garanderen. Zij had naar de inspectierichtlijnen van de fabrikant moeten verwijzen om te controleren op corrosie en scheuren en had grondige checks moeten uitvoeren om de veiligheid van zijn werknemers te waarborgen. Twee werknemers hebben het leven gelaten als gevolg van slecht onderhoud van de apparatuur. MOM zal eigenaren van apparatuur vervolgen die niet voor het veilige gebruik ervan zorgen en het leven van werknemers in gevaar brengen. “

Overig nieuws