Problemen met onderdelen Terex kranen

President Filip Filipov van Terex Cranes heeft klanten geschreven over de recente problemen met onderdelen, na de consolidatie van de onderdelenhandel in het door derden beheerde onderdelencentrum van de groep in Roosendaal.

Zoals vaak het geval is bij dergelijke zetten, heeft de overdracht geleid tot langere doorlooptijden, verzendingssnelheden en enkele beschikbaarheidsproblemen. In zijn brief bevestigt hij dat een gespecialiseerd Terex-onderdelenteam met de externe leverancier samenwerkt om problemen te identificeren en op te lossen. Zij bevestigen dat deze te maken hebben met zaken zoals IT-interfaces tussen Terex en zijn logistieke partner, lacunes in de data, verstoringen in de supply chain en een steiler dan verwachte leercurve voor de logistieke dienstverlener. Dit ondanks het feit dat hij al jarenlang Genie onderdelen beheert.

De brief wordt hieronder volledig gepubliceerd.

Voor onze gewaardeerde klanten:

Afgelopen zomer startte Terex Cranes met een gedurfd programma om de aflevering van onze onderdelen voor mobiele kranen te verbeteren door meerdere Europese onderdelenmagazijnen samen te voegen tot één centraal gelegen, ultramodern distributiecentrum in Roosendaal, in samenwerking met een logistieke dienstverlener van wereldklasse. Dit plan zal ons uiteindelijk helpen om u beter van dienst te zijn, met een grotere beschikbaarheid en snellere levering dan waartoe we eerder in staat waren.

We bevinden ons in de laatste fase van de consolidatie en blijven ervan overtuigd dat dit initiatief onze responsiviteit op de lange termijn zal verbeteren. We zijn echter enkele korte termijn kwesties tegengekomen die meer storend waren dan we hadden verwacht. Onze onderdelenbeschikbaarheid, doorlooptijden en reactiesnelheid hebben hierdoor geleden, terwijl de bestelachterstand van onderdelen is toegenomen.

Terex Cranes neemt elke verstoring serieus om te voldoen aan onze verplichting om u en uw zakelijke inspanningen te ondersteunen. Daarom hebben we een toegewijd, ervaren team aangesteld met als missie deze kortstondige verstoringen te beoordelen en aan te pakken. Het team heeft verschillende onderliggende oorzaken van deze problemen geïdentificeerd, waaronder IT-interfaces tussen Terex en onze logistieke partner, lacunes in de datakwaliteit, verstoringen in de bevooradingsketen en een steiler dan verwachte leercurve voor onze logistieke dienstverlener.

We hebben al een aantal tegenmaatregelen geïmplementeerd om deze verstoringen aan te pakken, en de eerste resultaten zijn bemoedigend. Er zijn nu extra specifieke resources beschikbaar om de belangrijkste onderliggende oorzaken van deze verstoringen op te lossen en we hebben een plan en mensen om de bestaande achterstandsproblemen op te lossen.

Op dit moment is de beschikbaarheid van onderdelen verbeterd en worden binnenkomende bestellingen sneller uitgevoerd dan voorheen. De achterstand in de bestelorders voor onderdelen is gestabiliseerd en begint terug te lopen. We verwachten dat onze onderdelenoperaties tegen het begin van de zomer weer normaal zullen zijn en tegen het einde van de zomer verwachten we ons algehele doel te bereiken; dit betekent dat u verbeterde prestaties en hogere bevoorradingspercentages uit onze gecentraliseerde Europese distributiestrategie voor onderdelen zult ervaren

Bedankt voor uw aanhoudende zaken en vertrouwen in Terex Cranes!

Vriendelijke groet,

Steve Filipov
President – Terex Cranes

Overig nieuws