Genie lanceert telematicaprogramma Lift Connect

Genie heeft haar nieuwe Genie Lift Connect-telematicaprogramma gelanceerd om apparatuurvloten van 10 tot 10.000 machines of meer te beheren.

Het nieuwe systeem zal in de komende twee maanden beschikbaar zijn in Noord-Amerika en in het midden van het jaar in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Het bedrijf verwacht aan het einde van het jaar of begin 2020 live te gaan op andere markten.

Het systeem houdt fleetmanagers op afstand op de hoogte van hoe elk apparaat presteert, wanneer of hoe vaak het wordt bijgetankt / opgeladen en waar het wordt gebruikt, en routines zoals wanneer het gereed is voor onderhoud. Het staat ook het op afstand oplossen van problemen toe. Klanten kunnen de Genie Lift Connect-portal gebruiken of – dankzij de standaard Application Programming Interface (API) – de gegevens integreren in een bestaand systeem samen met apparatuur van andere fabrikanten.

Christine Zeznick senior product- en business development manager zei: “De wereld verandert. Onze klanten bedienen hun bedrijven sneller en efficiënter dan ooit tevoren, en zijn voortdurend op zoek naar manieren om waarde toe te voegen en de bedrijfsgroei te stimuleren. Een technologie die nieuwe kansen voor verhuurbedrijven opent, is het gebruik van telematica.”

“We zijn in 2015 begonnen met de connector Genie telematica om direct te reageren op het gemengde wagenpark van de verhuursector en onze klanten toegang te bieden tot enkele belangrijke datapunten met een plug-en-play-oplossing naar keuze. Hoewel velen deze flexibele aanpak hebben gewaardeerd, hebben onze klanten na verloop van tijd om toegang tot meer gegevens en informatie gevraagd. De telematicatechnologie van Genie Lift Connect is geëvolueerd om verhuurbedrijven te helpen de informatie te begrijpen die hun machines bieden, waardoor ze hun bedrijven efficiënter kunnen beheren.”

“Naarmate de tijd vordert, worden de gegevens van de Genie Lift Connect steeds krachtiger. In eerste instantie zal deze informatie ‘beschrijvend’ zijn – gericht op wat er momenteel met een machine gebeurt, inclusief de gewerkte uren, waar de machine zich bevindt en of er foutcodes op staan. In de loop van de tijd kunnen de gegevens op grotere schaal worden gebruikt en worden gebruikt voor ‘voorspellende’ en ‘prescriptieve’ activiteiten, zoals het voorspellen van storingen in het veld op basis van hoe de apparatuur daadwerkelijk wordt gebruikt en proactief onderhoud en service voorschrijven. Wij zijn van mening dat hoe meer partners in de waardeketen toegang hebben tot de machinegegevens, hoe efficiënter de verhuursector wordt. De mogelijkheden om de gegevens van het nieuwe Genie Lift Connect-programma te gebruiken voor het bewaken en beheren van luchtvloten zijn onbeperkt.”

Overig nieuws