Haulotte gaat elektrisch

Haulotte gaat elektrisch

Alle toekomstige ruw-terreinhoogwerkers van Haulotte, zullen elektrisch worden aangedreven, zo maakte het bedrijf op Intermat bekend.

Het nieuwe Haulotte Pulseo Generation-gamma van RT-zelfrijdende hoogwerkers markeert het begin van de strategie en wordt ingeluid door de 21m HA20 LE en HA20 LE Pro, die te zien zijn op de stand van de fabrikant.

Haulotte is de eerste hoogwerkerfabrikant die zich toelegt op all-electric hoogwerkers. Toen hij sprak op Intermat, zei COO van Haulotte, Alexandre Saubot: “We willen op de juiste plaats in de value chain staan ​​en we willen onze klanten op de juiste plaats in de value chain brengen.”

Hij legde uit dat een deel van het plan zou bestaan ​​uit het produceren van een volledig elektrische lijn van apparatuur die dezelfde prestaties en capaciteit biedt als hun diesel voorlopers. “We zijn van plan om in de toekomst alleen nieuwe machines met deze energiebron vrij te geven.”

Saubot voegde eraan toe dat sommige bestaande dieselmachines beschikbaar blijven ​​voor klanten en voor sommige landen die minder snel overstappen naar elektrische apparatuur. “We weten niet hoe lang het zal duren voordat we alle dieselmachines kwijtraken, maar het zal gebeuren.”

Saubot zei dat de elektrische strategie slechts het begin was van de nieuwe richting van het bedrijf, waarin het zich eerst en vooral zou concentreren op het zijn van een dienstverlener in plaats van alleen maar een fabrikant van apparatuur. Dit zal leiden tot nieuwe partnerschappen in R & D en service.

De nieuwe all-terrain Pulseo-modellen zijn ontworpen om een ​​flexibele twee-in-één oplossing voor binnen- en buitenwerk te bieden. Ze hebben onderhoudsvrije asynchrone motoren (AC), terwijl de batterijen zijn voorzien van een gecentraliseerd vulsysteem voor eenvoudig onderhoud.

“Welke energiebron u ook gebruikt, u zult een verlaging van de energiekosten zien die samenhangen met het gebruik van de machine. De lage kosten van elektriciteit met de ingebouwde oplader en een reductie van meer dan 55% brandstofverbruik, in vergelijking met een door diesel aangedreven apparaat, dragen allemaal bij aan het compenseren van de initiële kosten van de machine in een recordtijd”, aldus een woordvoerder van het bedrijf.

“Elektrische machines beschikken over aanzienlijk minder hydraulische slangen, waardoor de onderhoudskosten voor deze componenten worden verlaagd. Van de stroomgenerator wordt weinig geëist tijdens het opladen van de batterij wat ook weer langere onderhoudsintervallen mogelijk maakt”, voegde de woordvoerder eraan toe.

Het Pulseo-assortiment biedt dual load versies om de platformcapaciteit te vergroten van 250 kg tot 350 kg. Ze omvatten ook een onafhankelijke vierwielaandrijving, een pendelas, solide uitgeharde banden, vierwielbesturing, hoge bodemvrijheid en een hellingshoek tot 45 ° om op zwaar hellend terrein te werken.

Overig nieuws