ARA lanceert na 40 jaar nieuwe branding

ARA lanceert na 40 jaar nieuwe brandingHet nieuwe ARA logo

De American Rental Association (ARA) heeft voor het eerst in 40 jaar een nieuwe merkidentiteit onthuld, waaronder een nieuwe naam voor The Rental Show, nu bekend als The ARA Show. De overstap maakt deel uit van een uitgebreid merkinitiatief om de evolutie van de verhuur van apparatuur en evenementen te weerspiegelen.

Tony Conant, CEO van ARA, zei: “Om deze steeds veranderende en groeiende industrie effectief te ondersteunen, wisten we dat we ons merk en onze communicatie moesten moderniseren. Naarmate meer eigenaren van de tweede, derde en vierde generatie betrokken worden en de grote nationale bedrijven uitbreiden, was het voor ons noodzakelijk om de rol van de vereniging te evalueren en te bepalen hoe we de branche het best kunnen ondersteunen. Dit is een stap in de richting van het verbeteren van onze relevantie en waarde voor iedereen die deel uitmaakt van deze unieke verhuurgemeenschap.”

In 2017 heeft de raad van bestuur van ARA de oprichting van het ARA-merkcomité goedgekeurd om de vereniging te begeleiden via een rebrandingproces. Commissieleden vertegenwoordigden alle drie de segmenten van de verhuur van apparatuur en evenementen.

Nieuwe positioneringsverklaring

Het rebrandingproces leidde ook tot een nieuwe positioneringsverklaring voor de vereniging: het bevorderen van de gemeenschap van apparatuur en evenementenverhuur. “Onze vorige identiteit erkende de leden die gespecialiseerd zijn in verhuur van apparatuur, maar sprak niet specifiek met leden in het party- en evenementensegment,” zei Conant. “Verder is de term ‘community’ een juiste afspiegeling van wie we zijn als verhuurprofessionals en hoe we werken, zoals een gemeenschap van behulpzame, gelijkgestemde mensen.”

Het nieuwe ARA-merkteken reflecteert een moderne en aanspreekbare look in termen van kleur, lettertype en ontwerp en betuigt eer aan het vorige logo, zei de vereniging. “We zijn erop gericht de ontwikkeling van de associatie voort te zetten met een merkupdate die voortbouwt op onze rijke geschiedenis als een uniek platform waar verhuurprofessionals kunnen leren, ideeën kunnen delen en kunnen teruggeven aan onze sector”, voegde Conant toe.

Overig nieuws