Nijland Service gaat bedrijfstakken onderscheiden

Nijland Service heeft besloten om haar twee bedrijfstakken te onderscheiden met een eigen bedrijfsnaam en een eigen team met service- en onderhoudsmonteurs onder de namen Nijland Service en Totaallift.

Mede-directeur Esther Borre-Nijland: “Nijland Service blijft doen waar ze goed in is: inkoop-/verkoop, onderhoud, keuring en revisie van zwaar materiaal voor grondverzet in de wegenbouw en agrarische sector.

Totaallift is de specialist als het gaat om hoogwerkers in alle soorten en maten. Daarmee richten we ons onder meer op bouwbedrijven, installateurs, schilders, schoonmaakbedrijven, verhuurbedrijven en hoveniers. Veelal verschillende doelgroepen, dus ook twee bedrijven met klanten die elk om specifieke aandacht en expertise vragen.”

Broer Tom Nijland blijft het bedrijf Nijland Service leiden, terwijl zus Esther Borre-Nijland zich met collega verkoopadviseur Jasper Klein Legtenberg en haar team vooral concentreert op het verder ontwikkelen en uitbouwen van Totaallift BV. Esther: “In deze tak van sport gaat het naast de juiste advisering van producten voor specifieke toepassingen ook om het professionaliseren en opleiden van hoogwerkergebruikers die zelfstandig of in dienst van opdrachtgevers werkzaamheden op hoogte uitvoeren. Want wil je een hoogwerker bedienen dan moet je daarvoor eerst een veiligheidstraining volgen.”

In de opleidingsruimte zullen vanaf januari 2019 de eerste IPAF cursussen voor veilig en effectief gebruik van hoogwerkers worden gegeven. Een cursus die leidt tot een certificaat met internationale erkenning en dat 5 jaar geldig blijft. Het aanbieden van deze cursus is naar aanleiding van vragen uit de markt. “Het past bij Totaallift omdat we onze klanten op alle fronten willen ontzorgen.”

“Het instrueren van medewerkers waren we al wel gewend”, vertelt verkoopadviseur Jasper Klein Legtenberg. “Bij aflevering van elke hoogwerker verzorgen we namelijk een gedegen instructie, dit is standaard bij onze dienstverlening. De gebruiker werkt daardoor zelfverzekerder met de machine. We leren hen de hoogwerker goed te gebruiken en maximaal te benutten. Doe je dat goed, dan is dat veilig voor de medewerker en uitstekend voor het behoud van je hoogwerker.”

Een groot aantal hoogwerkerklanten kent Jasper inmiddels, aangezien hij zich de laatste jaren reeds heeft toegelegd op de advisering en verkoop van hoogwerkers. “Het marktaandeel dat we inmiddels hebben vergaard is een teken dat onze dienstverlening goed is en dat de producten die we leveren aan de kwaliteitseisen voldoen waar we voor staan.” Een vervolgstap is het bieden van een schakel tussen verhuurbedrijven onderling. Jasper: “Hierbij brengen we in kaart welke machines bij verhuurders af en toe worden verhuurd, maar waarvan de investering op het moment nog niet rendabel is voor een enkele verhuurder om aan te schaffen. Hierin kunnen wij bemiddelen tussen verhuurders onderling of besluiten om deze modellen op voorraad nemen. Zo creëer je een win-win situatie.”

Overig nieuws