GMG introduceert Ramp Control

Global Machinery Group (GMG) heeft naar eigen zeggen de allereerste veiligheidsvoorzieningen ontworpen specifiek bedoeld voor schaarhoogwerkers welke geschikt zijn voor een vlakke ondergrond.

Met behulp van het I-Power 2.0 besturingssysteem als basis, zet GMG’s nieuwe Ramp Control-functie de machine automatisch in een lage snelheidsmodus (bekend als Turtle Mode) bij het afdalen. De machine blijft dan op lage snelheid ​​totdat hij van de oprit af is en de bestuurder hem uitschakelt.

GMG zei: “Bij het rijden op een steile helling, zoals achterover kantelbare vrachtwagens, laadperrons of parkeergarages kunnen schaarhoogwerkers op vlakke ondergronden in hoge snelheidsmodus tot 3 keer de normale snelheid ervaren. De hoge snelheid kan de bestuurder in een oncomfortabele en onveilige situatie brengen. Dit legt ook veel stress op het aandrijfsysteem wanneer de machine bij deze hoge snelheden probeert te stoppen.”

Creep Modus

Bovendien stelt de nieuwe ‘Creep Modus’ bestuurders in staat om de rij- en stuursnelheden nog verder te vertragen, van 0,5 mph (0,8 km / h) tot 0,1 mph (0,2 km / h). Volgens GMG maakt dit een preciezere besturing mogelijk rond delicate objecten zoals glas of leidingen. Er is ook een variabele stuursnelheid geïntroduceerd. De besturing van de schaarhoogwerkers werkt nu met een snelheid die direct gerelateerd is aan de rijsnelheid van de machine. GMG zei dat deze verbeterde controle het geluidsniveau van de machine verlaagt en de batterijefficiëntie verhoogt. De fabrikant heeft Ramp Control al opgenomen in zijn serie van elektrische modellen.

Bekijk hieronder een video van Ramp Control

Overig nieuws