Nieuwe CEO voor Ritchie Bros

Ritchie Bros. Auctioneers heeft Ann Fandozzi aangesteld als chief executive, ze neemt haar nieuwe functie op 6 januari aan.

De benoeming volgt op de aankondiging in juni dat Ravi Saligram, aftreedt als chief executive, met de intentie om eind september te vertrekken.

Fandozzi komt van carrosserieherstel en glasvervangingsbedrijf Abra, waar ze sinds 2016 algemeen directeur was. Daarvoor was ze algemeen directeur van auto- en bestelwagenaandelenmaatschappij Ride en vRide, die in 2012 bij het bedrijf kwam en vertrok toen eigenaar TPG Groei het bedrijf verkocht aan Enterprise. Ze begon haar carrière in 1993 als ingenieur bij GE Aerospace – later Lockheed Martin, en trad in 1997 in dienst bij managementconsultants McKinsey. Een jaar later trad ze toe tot Ford in een marketing- en productstrategierolen in 2007 verliet ze de auto-industrie om zich aan te sluiten bij Whirlpool voor huishoudelijke apparaten, waar ze verantwoordelijk was voor online en directe verkoop aan consumenten en in 2012 vertrok naar vRide.

Ritchie-voorzitter, Bev Briscoe, zei: “Ann is een uitzonderlijke leider met een bewezen staat van dienst in het ontwerpen en uitvoeren van winnende strategieën en het stimuleren van winstgevende groei. Ze brengt een sterke klantgerichtheid, een diepgaande ervaring in technologie en uitstekende managementmogelijkheden die Ritchie Bros verder zullen helpen. Het bestuur kijkt ernaar uit om nauw samen te werken met Ann en de rest van onze getalenteerde leidinggevenden terwijl we waarde opbouwen voor onze aandeelhouders, onze klanten en onze medewerkers.”

Fandozzi voegde eraan toe: “Ik ben vereerd en verheugd om Ritchie Bros. te leiden op een belangrijk moment in de geschiedenis van het bedrijf. Ritchie Bros. heeft buitengewone troeven – te beginnen met zijn getalenteerde medewerkers, diep klantenbestand, leidende marktpositie en ongeëvenaarde technologie. Ik ben energiek door de vele mogelijkheden die we hebben om ons wereldwijde iconische merk uit te breiden, dat het vertrouwen van onze klanten heeft verdiend door de producten, diensten en ongeëvenaarde waarde te leveren om hen te helpen bij het opbouwen en laten groeien van hun bedrijf gedurende meer dan 60 jaar. “

Overig nieuws