Primeur in Nederland: Kramer 8145T wiellader

Collé Rental & Sales heeft de 1ste Kramer telescopische wiellader 8145T geleverd gekregen in Nederland.

De afgelopen dagen zijn de Kramer wiellader, 5035 en zijn grote broer de 8145T samen, gebroederlijk met transport geleverd bij Collé Rental & Sales in Sittard.

De 8145T is een alleskunner, veelzijdig in gebruik. Door de ecospeedPRO versnellingsbak zijn snelheid en stuwkracht op elkaar afgestemd en haalt de wiellader een snelheid van 40 km/u.

Naast snelheid heeft de 8145T een gelijkblijvend hefvermogen van 5,5 ton en een vermogen van 156 pk. Ook de 8145T is uitgerust met de unieke vierwielbesturing en hiermee kan de machine op 5,25 meter hefhoogte nog ruim 4 ton verplaatsen. Tevens zorgt deze vierwielbesturing ervoor dat de 8145T een kleine draaicirkel heeft, van 3.865mm (over de banden).

De 8145T kan geleverd worden met alle mogelijke aanbouwdelen o.a. kuilverdeler, palletvorken en verschillende schepbakken. De 8145T heeft een ergonomische, comfortabele en zeer functionele cabine. De machinist heeft veel ruimte in de cabine, een overzichtelijk dashboard en volledig zicht op de omgeving.

De kleine broer van de 8145T, de Kramer 5035 is uitermate geschikt voor werkzaamheden waar het gaat om materiaal-, grondverzet of transport met een gelijkblijvend hefvermogen tot 1.250 kg. De 4 x4 aandrijving en vierwielbesturing zorgen voor een goede grip, soepele besturing van de
wiellader en zorgen voor een kleine draaicirkel, de kleinste in zijn klasse. Met een vermogen van 31 pk. Ook de 5035 is verder uit te breiden met alle aanbouwdelen.

Het merk Kramer, ’ON THE SAFE SIDE’, staat voor vierwiel bestuurde wielladers, telescoopwielladers en verreikers met extreme wendbaarheid, geschikt voor ruwterrein en een hoog rendement. Dankzij het beproefde, ongedeelde machineframe maken de wiel- en telescoopwielladers indruk met hun extreem hoge stabiliteit en kleinste draaicirkel in hun klasse ten opzichte van de knikladers. Deze speciale opbouw van de machine zorgt ervoor dat er geen verschuiving is in het zwaartepunt door stuurbewegingen. Door de fuse-besturing bewegen alleen de wielen tijdens het sturen.

Overig nieuws