Niftylift lanceert Gen2 Hybrid

Niftylift heeft zijn hybride systeem van de tweede generatie gelanceerd, Gen2 Hybrid genaamd.

Het in het VK gevestigde Niftylift was de eerste hoogwerkerfabrikant die een echte parallel-hybride aandrijflijn aanbood toen deze in 2007 werd geïntroduceerd op de HR21 4×2. Het nieuwe Gen2 Hybrid-systeem wordt aangedreven door een EU Stage V-dieselmotor, die automatisch wordt aangedreven door een elektrische motor wanneer extra vermogen nodig is. Door deze combinatie kunnen kleinere motoren worden gebruikt dan anders nodig zouden zijn, terwijl het vermogen en de prestaties toch behouden blijven, aldus het bedrijf.

Niftylift zegt dat zijn kleinere hybride motoren met geoptimaliseerd vermogen efficiënter zijn dan grotere alternatieven voor diesel en tot 50% minder brandstof verbruiken. Ze produceren ook minder emissies, waardoor hun impact op het milieu wordt geminimaliseerd en er zijn geen extra’s voor uitlaatfiltratie nodig.

Gen2 Hybrid bevat een modus die alleen elektrisch is voor emissievrij gebruik. Door de dieselmotor uit te schakelen, zal de machine automatisch draaien met alleen de elektromotor.

“Dit maakt hem perfect voor gebruik binnen, maar ook voor taken waarbij het geluid of de uitstoot beperkt is, en het aantal locaties waar de machine kan werken aanzienlijk toeneemt”, aldus Niftylift.

De onderhoudsvrije AGM-accu’s van het systeem kunnen worden opgeladen via wisselstroom, lichtnet, stroombron of via de ingebouwde Diesel-Ren-functie. Met deze functie kunnen de accu’s twee keer zo snel worden opgeladen als AC, waarbij het overtollige vermogen wordt gebruikt dat door de dieselmotor wordt geproduceerd tijdens bedrijf. Dit betekent dat een Gen2 Hybrid mogelijk 24 uur per dag kan worden gebruikt, waarbij de elektromotor ‘s nachts rustig kan werken en vervolgens overdag kan worden opgeladen terwijl hij op diesel rijdt.

Gen2 Hybrid bevat ook volledige batterijbewaking en -bescherming. Het controleert de accuspanning, stroom en temperatuur om te voorkomen dat de accu’s overmatig worden ontladen en optimaliseert het laadprofiel. Dit beschermt de accu’s tegen operationele schade en zorgt ervoor dat ze langer gezond blijven, wat de onderhoudskosten verlaagt en de levensduur van de accu verlengt.

“Het is de meest geavanceerde parallel-hybride aandrijflijn die Niftylift ooit heeft geproduceerd en we geloven dat dit de toekomst vertegenwoordigt voor hoogwerkers op diesel”, aldus Simon Maher, marketingmanager bij Niftylift.

Overig nieuws