Speedy doet zero carbon toezegging

Speedy Hire zei dat het vastbesloten was om vóór 2050 een netto zero carbon uitstoot van zijn bedrijf te bereiken en later dit jaar “op wetenschap gebaseerde doelen” zal vaststellen.

Om zijn milieustrategie te stimuleren, heeft het bedrijf zijn eerste Director Environmental, Safety & Governance (ESG) en een Director Innovations aangesteld, die beide in april van dit jaar zijn gestart.

Speedy zei dat het belangrijkste doel was om de koolstofuitstoot van zijn verhuur- en wagenpark te verminderen door het gebruik van zonne-, hybride, elektrische en waterstoftechnologie; “We werken samen met fabrikanten van apparatuur om het volume van duurzame producten binnen onze verhuurvloot te vergroten, waarbij het budget voor investeringsuitgaven van dit jaar naar dergelijke producten wordt gewogen”.

Het bedrijf test ook het gebruik van gehydrogeneerde plantaardige olie (HVO) ter vervanging van diesel. Het zei dat eerste proeven hebben aangetoond dat de koolstofuitstoot met wel 90% is verminderd “en daarom werken we samen met klanten om dit product binnen ons netwerk verder uit te rollen.”

De opmerkingen over de netto-nul-CO2-doelstelling maakten deel uit van de financiële aankondiging van Speedy voor het volledige jaar tot 31 maart 2021. De inkomsten daalden met 10,6% tot £ 363,6 miljoen en de EBITDA-winst daalde met 15,7% tot £ 90,5 miljoen. Speedy zei dat zijn activiteiten met kleine en middelgrote klanten in het laatste kwartaal van het jaar met 20% waren gestegen in vergelijking met dezelfde periode in 2020.

Het bedrijf verkocht zijn activiteiten in het Midden-Oosten op 1 maart 2021 aan zijn belangrijkste klant ADNOC Logistics and Services LLC (ADNOC) voor US $ 18 miljoen. Als gevolg hiervan zullen de 600 werknemers in de Verenigde Arabische Emiraten herplaatsing aangeboden krijgen door ADNOC.

Russell Down, Chief Executive van Speedy, zei: “Ik ben verheugd om resultaten te melden die onze verwachtingen overtreffen in dit buitengewoon uitdagende jaar voor zowel klanten als collega’s. De veerkrachtige prestaties van ons bedrijf tijdens deze ongekende periode getuigen van de kracht van ons model, het harde werk van al mijn collega’s en de sterke operationele prestaties. Onze uitstekende klantenservice, inclusief onze leveringsverplichting van vier uur, heeft een sterk herstel in de tweede helft mogelijk gemaakt.”

Hij zei dat de groep een bemoedigende start van het nieuwe boekjaar had gemaakt, met een omzet in april en mei ongeveer 2% hoger dan in dezelfde periode in 2019; “Onze sterke balans en de maatregelen die we hebben genomen om ons digitale en ESG-aanbod te ontwikkelen, geven ons vertrouwen voor de toekomst.”

Overig nieuws