Nieuwe veiligheidsopties voor JLG verreikers

JLG Industries, Inc. heeft aangekondigd dat het nu de optie Seatbelt Engagement en Operator Presence aanbiedt voor zijn 742, 943, 1043, 1055 en 1255 verreikermodellen.

Het systeem, dat borging van de veiligheidsgordel en de aanwezigheidsfunctie van de machinist omvat, evenals een goed zichtbare oranje veiligheidsgordel, maakt gebruik van visuele en hoorbare alarmen en beperkt de machinefuncties om de veiligheid tijdens het gebruik van de verreiker te vergroten.

dDe zekerheid van het vastzitten van de veiligheidsgordel werkt door een zichtbaar en hoorbaar alarm te produceren dat wordt geactiveerd wanneer een machinist gaat zitten en wordt losgemaakt. Wanneer de bestuurder bijvoorbeeld zit met de contactsleutel van het voertuig aan, worden alarmen onmiddellijk en continu geactiveerd. De alarmen stoppen wanneer de bestuurder de stoel verlaat of het contact van het voertuig uitzet, zei JLG.

De alarmen zijn bedoeld om de machinist te waarschuwen en zullen het starten van de motor of hydraulische en rijfuncties niet verhinderen, vergelijkbaar met veiligheidsgordelalarmen in auto’s.

De aanwezigheidsfunctie van de machinist verbiedt het starten van de motor en hydraulische functies als er geen machinist aanwezig is. Bovendien, als het systeem tijdens het gebruik een verlies van stoeldruk detecteert, zal een van de volgende dingen gebeuren:

Als de parkeerrem is ingeschakeld en de transmissie in neutraal staat, worden de hydraulische bedieningselementen uitgeschakeld. Bij terugkeer naar een zittende positie worden de hydraulische bedieningselementen ingeschakeld.

Als de parkeerrem is uitgeschakeld en de transmissie in neutraal staat, worden de hydraulische bedieningselementen uitgeschakeld en klinkt het alarm in de cabine continu. Wanneer u terugkeert naar een zittende positie, worden de hydraulische bedieningselementen ingeschakeld en stopt het cabine-alarm.

Als de parkeerrem is uitgeschakeld en de transmissie in vooruit of achteruit staat, worden de hydraulische bedieningselementen uitgeschakeld, klinkt het alarm in de cabine continu en schakelt de transmissie naar neutraal. Wanneer u terugkeert naar een zittende positie, worden de hydraulische bedieningselementen ingeschakeld en stopt het cabine-alarm. De transmissie moet weer in neutraal worden gezet om het systeem te kunnen resetten voordat het vooruit of achteruit rijden weer wordt ingeschakeld.

Overig nieuws