Kiloutou in Frankrijk promoot zijn elektrische, hybride en bij-energieproducten onder het nieuwe merk IMPAKT.
De branding zal worden gebruikt voor 3.500 producten in vier ‘families’ die betrekking hebben op grondverzet, toegang, landschapsarchitectuur en gereedschap. De producten krijgen een speciale minisite op de website van het bedrijf en het personeel is opgeleid om klanten in heel Frankrijk te adviseren en te helpen.
Kiloutou zei snel te begrijpen dat de CO2-uitstoot van zijn indirecte activiteiten – zoals het gebruik van zijn apparatuur op de locaties van klanten – een essentieel onderdeel was van elke strategie om de uitstoot te verminderen.
De indirecte emissies vertegenwoordigen bijna 94% van de totale CO2-uitstoot van de groep, en 63% daarvan is uitrusting die ter plaatse wordt gebruikt. Kiloutou zei dat het nieuwe assortiment lokale autoriteiten en particuliere aannemers zou helpen bij het werken aan milieuvriendelijke projecten met een lage uitstoot.
Pierre Knoché, Managing Director van Kiloutou Frankrijk, zei; “Geconfronteerd met de versnelling van de verwachtingen van onze klanten en de eisen van hun eigen klanten op het gebied van het verminderen van de CO2-impact, stelt het tempo waarin we ons assortiment emissiearme apparatuur inzetten, ons in staat om bij te dragen aan de ecologische transformatie van de sector. Onze investeringen in alternatieve apparatuur in 2021 zijn met 50% gestegen en zijn eens te meer een concreet bewijs van onze wens om onze klanten te ondersteunen bij het succes van hun projecten.”
Als onderdeel van de lancering voert Kiloutou een informatiecampagne, inclusief een gids voor alternatieve apparatuur.