Nieuwe app-update van MCS

MCS Rental Software heeft een versie van zijn Transport Mobile-app gelanceerd, die is ontworpen om gebruikers van bedrijven te helpen hun CO2-uitstoot te verlagen en hun activagebruik te verbeteren.

De in het VK gevestigde softwarespecialist voor verhuurbeheer, die Bouygues, Wernick Hire, Nixon Hire en Baldwins Crane Hire tot zijn klanten rekent, zei dat de bijgewerkte app logistiek personeel nu in staat stelt om de meest efficiënte leveringsroutes in realtime te plannen.

“Om de CO2-uitstoot in de verhuursector te verminderen, kunnen verhuurbedrijven nu de routes en schema’s van chauffeurs optimaliseren, waardoor ze reactiever en zo efficiënt mogelijk kunnen zijn”, aldus MCS.

Het bedrijf voegde eraan toe: “Chauffeurs kunnen ook op een kaart worden bekeken met behulp van geavanceerde telematicagegevens, zodat adhoc-taken kunnen worden toegewezen en nieuwe planningen gemakkelijk kunnen worden gemaakt, waarbij de route onmiddellijk wordt bijgewerkt op de mobiele app van de chauffeurs.”

De bijgewerkte Transport Mobile-app kan nu op mobiele apparaten worden gebruikt door werknemers tijdens de activiteiten van een verhuurbedrijf. Volgens MCS, dat zijn producten later dit jaar op de Executive Hire Show 2022 (stand i20) zal presenteren, omvat dit verkoop, magazijnpersoneel, chauffeurs, mobiele ingenieurs, operators die digitale urenstaten gebruiken en door managers die een overzicht nodig hebben van de hele bedrijf.

Nick Thomson, Sales Director bij MCS, zei: “De tools Transport Mobile en Resource Planner werken samen om de perfecte synergie te creëren tussen het personeel in de backoffice en het team onderweg. Het creëren van de meest efficiënte route helpt het brandstofverbruik te besparen en de CO2-uitstoot te verminderen.”

“De mogelijkheid om direct van route te veranderen, geeft verhuurbedrijven de mogelijkheid om meer zaken te doen zonder extra ritten toe te voegen of chauffeurs te dwingen zelf terug te gaan”, voegt Thomson toe. Chauffeurs en mobiele technici kunnen ook elektronische leveringsbewijzen, handtekeningen en zelfs fotografisch bewijs vastleggen, waardoor papier wordt bespaard en de cashflow wordt verbeterd.”

Overig nieuws