Aankondiging elektrische Dinglis

De Chinese fabrikant van hoogwerkers Dingli heeft vijf nieuwe zelfrijdende verticale liften aangekondigd die elektrisch aangedreven schroefactuators gebruiken in plaats van hydraulische cilinders, waardoor de hydraulische systemen volledig worden geëlimineerd.

Na de lancering van alle elektrische versies van zijn hele assortiment giek- en schaarliften, is Dingli begonnen met de introductie van modellen die de hydraulische systemen volledig elimineren, met de onthulling van vijf nieuwe micro-schaar- en mastliften, die aansluiten bij de onlangs gelanceerde OPT057 volledig elektrische machine.

De vijf nieuwe modellen, met werkhoogten tussen de vijf en acht meter, zijn:

De 19ft JCPT0807PA met een totale lengte van 1,86 meter, een totale breedte van 760 mm en een maximale platformcapaciteit van 230 kg. Werkhoogte is 7,8 meter.

De 18ft JCPT0708PA is met 1,52 meter korter, heeft een totale breedte van 810 mm en een platformcapaciteit van 230 kg met een werkhoogte van 7,6 meter.

De 12ft JCPT0607PA heeft een totale lengte van 1,44 meter, een totale breedte van 760 mm, een werkhoogte van 5,6 meter en een platformcapaciteit van 240 kg.

De 11,5ft JCPT0507PA is slechts 1,16 meter lang, heeft een totale breedte van 770 mm, een werkhoogte van iets meer dan vijf meter en een platformcapaciteit van 230 kg.

En tot slot, de 16ft JCPT0807PA masttype lift die slechts 990 kg weegt en een werkhoogte van 6,7 meter biedt met een capaciteit van 200 kg.

Dingli zei: “Onlangs is Dingli met ‘s werelds eerste olievrije en volledig elektrische AWP-serie officieel het tijdperk van ‘No Hydraulic Oil’ ingegaan! De eerste batch van deze zes modellen wordt massaal geproduceerd.”

“De serie maakt gebruik van elektrische actuatoren voor heffen, dalen en sturen in plaats van traditionele hydraulische oliecilinders. De voordelen zijn onder meer een lager energieverbruik, veiliger, hogere water- en stofbestendigheid, ingebouwde positiesensoren en realtime gegevensbewaking van de volledige slag .”

“Eenvoudig onderhoud, zonder hydraulisch systeem, waardoor systeemproblemen worden vermeden, zoals een vastzittende klepkern, olielekkage, olieverversing, efficiëntievermindering bij hoge en lage temperaturen. Gecombineerd met onderhoudsvrije synchrone permanentmagneetmotoren en AGM-batterijen, wat allemaal de onderhoudskosten aanzienlijk verlaagt.”

“Een comfortabelere proportionele regeling met volledige slag elimineert de trillingen en het abrupte gevoel dat wordt veroorzaakt door het verlagen van de eigen zwaartekracht van het hydraulische systeem, wat een betere ervaring oplevert. Daarnaast zijn de nieuwe modellen milieuvriendelijker, met een lager geluidsniveau dan met een hydraulisch systeem.”

Overig nieuws