Tadano heeft zijn resultaten voor de zes maanden tot eind juni gerapporteerd.
Het bedrijf is momenteel bezig met de overstap van een klassiek boekjaar van april tot maart naar een rapportageperiode voor een kalenderjaar.
De totale inkomsten voor de zes maanden bedroegen ¥133 miljard ($890 miljoen), een stijging van 19,5 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Tegelijkertijd verbeterden de winsten vóór belastingen met bijna 20 procent tot ¥7,9 miljard ($52,6 miljoen), maar dit maskeert een buitengewone winst van ¥2,9 miljard vorig jaar, als je kijkt naar wat Tadano gewone winst noemt – in wezen handelswinst – die meer dan verdubbeld tot ¥7,8 miljard ($52,2 miljard). Dankzij hogere prijzen en grotere verkoopvolumes.
Het bedrijf voorspelt nu een omzet van ¥217 miljard ($1,84 miljard) voor het volledige jaar, bijna twee procent meer dan in 2022, waarbij Europa zich herstelt, terwijl Noord-Amerika en het Midden-Oosten hun groei in de eerste helft behouden. Het voorspelt een gewone winst van ¥13 miljard ($86,8 miljoen), bijna vijf procent hoger dan de winst in 2022.