LGMG Europe implementeert SmartEquip

LGMG Europe heeft een strategische alliantie gesloten met SmartEquip, een leverancier van inkoopoplossingen voor onderdelen.

De samenwerking met SmartEquip introduceert een ontwikkeling in het stroomlijnen van inkoopprocessen voor onderdelen voor wagenparkeigenaren in Europa. Het systeem van SmartEquip biedt wagenparkeigenaren één online platform om onderdelen te identificeren en te bestellen bij samenwerkende fabrikanten, waaronder nu ook LGMG.

Door de SmartEquip-oplossing te omarmen, biedt LGMG Europe haar klanten een verbeterde service en optimaliseert het wagenparkbeheer en de bedrijfsvoering. Wim de Jong, Operations Director bij LGMG Europe, benadrukt: “Deze samenwerking onderstreept onze onverminderde toewijding om prioriteit te geven aan onze klanten en zakenpartners.”

Door de implementatie van het SmartEquip-platform ontsluit LGMG Europe realtime, apparatuurspecifieke serviceondersteuning en is begonnen met het ontvangen van elektronische bestellingen voor reserveonderdelen en andere artikelen. Deze integratie belooft verbeterde tijdsbesparingen voor servicetechnici, gestroomlijnde inkoopprocessen voor reserveonderdelen en een hogere uptime van apparatuur voor LGMG’s klanten. Het platform verbindt LGMG Europe rechtstreeks met de onderdelen- en serviceworkflow van haar klanten, wat voordelen biedt voor beide partijen.

Dit vertaalt zich in een verdere toename van de beschikbaarheid van machines voor eigenaren van LGMG-hoogwerkers en verreikers, dankzij aanzienlijk kortere onderhouds- en reparatietijden. Wim de Jong licht toe: “Het platform van SmartEquip sluit perfect aan bij LGMG’s voortdurende initiatieven voor digitale transformatie. De uitgebreide aanpak van inkoop van reserveonderdelen, digitale ondersteuning voor servicetechnici en de vermindering van uitvaltijden van apparatuur bieden aanzienlijke kansen om de efficiëntie gedurende de gehele levenscyclus van de machine te verbeteren.”

Overig nieuws