Twee 41 tons kranen voor Rotterdam Short Sea Terminals

Twee 41 tons kranen voor Rotterdam Short Sea Terminals

Nederlandse havenexploitant Rotterdam Short Sea Terminals (RST) heeft twee 41 tons Kalmar rail mounted gantry (RMG) kranen besteld.

De twee elektrische dubbele cantilever-kranen zijn uitgerust met een roterende trolley en hebben een overspanning van 54 meter. De eerste kraan wordt eind 2019 geleverd en de tweede begin 2020.

RST-manager, technische afdeling en projecten Cees van Pelt zei: “Kalmar is al vele jaren een betrouwbare partner,
dus natuurlijk hebben we ons tot hen gewend om onze lopende uitbreidingsplannen te ondersteunen. De belangrijkste reden voor ons is dat de Kalmar-RMG-oplossing niet ‘one size fits all’ is. In plaats daarvan konden we nauw samenwerken met hun deskundig team om een ​​zeer op maat gemaakte oplossing te ontwikkelen die voldoet aan onze operationele behoeften en eisen.”

Kalmar Vice President, Ilkka Annala voegde toe: “Onze succesvolle samenwerking met RST is iets waar we heel trots op zijn, dus we zijn verheugd een nieuwe bestelling te kunnen aankondigen die de relatie tussen onze twee organisaties verder versterkt. De flexibiliteit die deze nieuwe RMG’s bieden, komt allemaal door het harde werk en de toewijding van het fantastische team dat we hebben bij Kalmar, die echt toegewijd zijn aan het leveren van op maat gemaakte oplossingen die echte waarde toevoegen voor onze klanten. Dit is al de vierde RMG-bestelling die we hebben ontvangen sinds het product werd gelanceerd in september 2017.”

Rotterdam Short Sea Terminals is de grootste short sea-hub in Europa, met meer dan 320 werknemers die meer dan 800.000 containers per jaar verwerken. De terminal heeft al negen Kalmar Ship To Shore-kranen.

Overig nieuws