Multitel met 8 machines naar Intermat

Multitel Pagliero zal Intermat bijwonen met 8 machines, waarvan er drie deel uitmaken van het nieuwe volledig elektrische assortiment van AXON – te zien op GIS 2023 – dat het centrale thema zal zijn van de buitenruimte van stand EXT5 D018.

Multitel zal zijn gasten voor het eerst niet alleen verwelkomen met de gebruikelijke “Italiaanse gastvrijheid”, maar ook met een ruimte gewijd aan de MiM Style-winkel, een assortiment kleding, accessoires en objecten Made in Multitel, die kunnen worden gekocht in de E-shop beschikbaar op de website van het bedrijf. Vrachtwagenhoogwerkers en Made in Multitel-producten geven in alle opzichten concreet uitdrukking aan de kwaliteit van het werk van de firma Manta.

MT 162 AXON telescopisch platform op een Iveco eDaily 35S10 volledig elektrische vrachtwagen met een GVW van 3,5 ton, met een werkhoogte van 16,2 m en een laadvermogen van 80 kg bij een maximale horizontale reikwijdte van 11,2 m, oplopend tot 250 kg bij een reikwijdte van 7,4 m. Het voertuig wordt aangedreven door een lithiumbatterij van 37 kWh met een werkspanning van 400 V, die een bereik van 120 km garandeert. De laadaansluiting is een standaardtype aan de voorzijde van het voertuig voor eenvoudige aansluiting op laadstations of de industriële/huishoudelijke stroomvoorziening. De hoogwerker wordt aangedreven door een geïntegreerde hybride module met daarin een 5kWh lithiumbatterij van 48V werkspanning, een elektromotor met de pomp en de operationele elektronica. De platformaccu wordt gelijktijdig met de voertuigaccu opgeladen, zonder dat er extra kabels nodig zijn. Als de accu van het platform leeg raakt, kan deze blijven werken door stroom uit de accu van het voertuig te halen, waardoor de actieradius van het voertuig slechts gedeeltelijk wordt verminderd. De bewegingssnelheid van het platform is dezelfde als bij de dieselversie en wordt aangedreven door een 2,5 kW permanente magneet-elektromotor.

MJE 250 AXON telescopisch platform op een Iveco eDaily 50C14 volledig elektrische vrachtwagen van 5,2 t GVW. Maximale werkhoogte van 24,7m. Bij de maximale horizontale reikwijdte van 16,5 meter bedraagt de capaciteit van het platform 100 kg, oplopend tot 250 kg bij een reikwijdte van 12,5 meter. Met de giek volledig uitgeschoven is het mogelijk om tot een diepte van -3,5 meter onder de grond te werken. Dankzij de rotatie van 450° van de toren, het zelfnivellerende platform dat 120°+120° kan draaien en de scharnierende jib-opening van 180° kan de machinist alle obstakels omzeilen en nauwkeurig op het werkgebied worden gepositioneerd. Het voertuig wordt aangedreven door twee accu’s van elk 37 kW, en het platform haalt daar rechtstreeks energie uit, zonder dat er een extra accu nodig is. De elektromotor met permanente magneet die wordt aangestuurd door een krachtige omvormer en de hoogproportionele bedieningselementen die op de machine zijn geïnstalleerd, zorgen voor een hoge energie-efficiëntie: de impact van een werkdag op het bereik van het voertuig van 185 km is minder dan 10%. Het MUSA Systeem berekent samen met de MUSA X de reikwijdte op basis van de uitschuifbaarheid van de stabilisatoren, het gewicht van de kooi, de geometrische configuratie van de giek (hoek en uitschuifbaarheid) en de kanteling van het chassis tot maximaal 3 °.

SMX 210 AXON rupshoogwerker met maximale werkhoogte van 21,20 m, maximale onbeperkte horizontale reikwijdte van 9,5 m en platformcapaciteit van 200 kg. Het gewicht van slechts 2.500 kg en de ‘niet-markerende’ rupsbanden zorgen voor een verminderde druk op de grond, terwijl het compacte formaat en de afneembare aluminium kooi het mogelijk maken om hem op een aanhangwagen te vervoeren en toegang te krijgen tot krappe plaatsen, terwijl hij toch hellingen aankan tot 25%. Het lithiumbatterijpakket garandeert 8 uur werk en kan in ongeveer 4 uur via het stopcontact worden opgeladen. Door de elektrische aandrijving met lithiumbatterijen kan de spin binnen gebouwen of groenvoorzieningen worden gebruikt, waardoor het verbruik, de uitstoot en het geluid worden verminderd.

MXE 170 gelede hoogwerker op Piaggio Porter NP6 Long Range, met LPG- en benzinetank. Maximale werkhoogte van 16,90 m, maximale horizontale reikwijdte van 6 m, UP&OVER van 6,8 m en platformcapaciteit van 250 kg (2 personen). Ontworpen voor gebruik in de smalle straten van stads- of historische centra en, in het algemeen, in werkruimtes met beperkte ruimte. Het gewicht is laag met een GVW van 2.800 kg, waardoor hij zich op delicate oppervlakken kan verplaatsen, de lengte is verminderd (5.850 mm), terwijl de stabilisatie slechts 1.800 mm gronddruk bedraagt. De algehele compactheid wordt geëvenaard door ridotta altezza (2.550 mm), waardoor het een van de meest compacte platforms op de Piaggio NP6 is. De keuze voor LPG garandeert niet alleen kostenbesparingen en minder vervuiling, maar maakt stadsverkeer op alle uren van de dag mogelijk, zonder de beperkingen van verkeersopstoppingen.

160 ALU R telescopisch platform. De bekendste en meest populaire Multitel Pagliero op de markt presenteert zich – beginnend met de ‘R’ (Restyling) van de initialen – met enkele innovaties ten opzichte van het klassieke model. Allereerst de lengte, die met zo’n 10 cm wordt verkleind en daardoor nog efficiënter is in kleine ruimtes. Een efficiëntie waaraan de nieuwe stabilisatie in rechte lijn, in tegenstelling tot de schuine, bijdraagt. Ook de capaciteit van het platform verandert. Voorheen 200 kg bij een reikwijdte van 7,80 m; nu 230 kg op 7,50 m reikwijdte. De werkhoogte blijft ongewijzigd: 16,50 meter.

MTE 270 EX telescopisch platform op een vrachtwagen van 3,5 ton, met maximale werkhoogte van 27m. De stabilisatie en het automatisch opbergen maken het een uiterst gebruiksvriendelijke machine, maar door het lichte gewicht is hij uiterst wendbaar. Het is uitgerust met MUSA (MUltitel Self Adapting Outreach): het berekenings- en beperkingssysteem voor de reikwijdte dat het werkgebied dat door het platform wordt bestreken maximaliseert, afhankelijk van de gekozen stabilisatieconfiguratie. Het wordt gecompleteerd door het MUSA X-systeem, dat de reikwijdte berekent op basis van de kanteling van het chassis tot maximaal 3°.

MZ 350 knikplatform op een vrachtwagen van 12 ton. Ontworpen volgens dezelfde geometrische configuratie als de populaire MZ 250, heeft hij een maximale werkhoogte van 35,3 meter. Uitgerust met twee dubbel uitschuifbare telescopische secties, bedraagt de capaciteit van het platform bij een maximale horizontale reikwijdte van 20 meter 80 kg, oplopend tot 200 kg bij een reikwijdte van 17,2 meter en 360 kg bij een reikwijdte van 14,8 meter. De maat is estensibile met afmetingen 2000/3000 x 900 x h1100 mm. Dankzij de continue rotatie van 450° van de toren, het zelfnivellerende platform met rotatie van 90° + 90° en de jib kan de machinist alle obstakels omzeilen en nauwkeurig op het werkgebied worden gepositioneerd. Er is een optioneel hybridepakket met lithiumbatterijen van 210 Ah die een elektromotor van 12 kW aandrijven en een volledige werkdag kunnen garanderen.

MJ 450 telescopisch platform op een vrachtwagen van 26 ton, met een maximale werkhoogte van 45 meter. De horizontale reikwijdte van 32,30 m heeft een laadvermogen in de mand van 120 kg, 300 kg bij de reikwijdte van 30,30 m en 500 kg bij de reikwijdte van 26,70 m. Dankzij de continue rotatie van 360° van de toren, het zelfnivellerende platform met rotatie van 90°+90° en de uitschuifbare jib kan de machinist alle obstakels omzeilen en nauwkeurig op het werkgebied worden gepositioneerd. Het maakt het ook mogelijk om onder het maaiveld te werken. Degelijk en betrouwbaar, snel in beweging en intuïtief te besturen, perfect voor de windenergiesector.

Alle modellen zijn uitgerust met EVE, de geëvolueerde elektronica van Multitel Pagliero, die, dankzij eigen technologieën zoals MUSA en MUSA X, snelheid, lineariteit en vloeiendheid van verticale en horizontale bewegingen garandeert. Geen plotselinge schokken, maar het uitschuiven van de secties en het optillen van de giek, altijd in perfecte balans en met directe aanpassingen. De reikwijdte, met momentdetectiebegrenzing, is lastafhankelijk en zorgt voor een veilige beweging. Het telemetriesysteem, met GPS-tracking, zorgt voor weergave van de machinestatus, parametrering en diagnose op afstand.

Overig nieuws